El Consell de Mallorca s'encarrega de gestionar la tramitació d'autoritzacions per al desenvolupament d’activitats de caire permanent i no permanent. Controla la instal·lació, accés i exercici d’activitats de diversa tipologia així com dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives.
- Activitats permanents
S’encarrega de la tramitació dels expedients d'activitats permanents supramunicipals, és a dir, quan la instal·lació de l’activitat s’ubiqui a més d’un municipi però que es desenvolupin íntegrament a Mallorca.
Per altra banda, ofereix als ajuntaments de Mallorca cooperació en matèria d’activitats, en aplicació del reglament vigent. El reconeixement com a beneficiari de la cooperació local en matèria d'activitats i les sol·licituds de cooperació es tramiten a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. Podeu accedir-hi des de l'apartat Tràmits relacionats d’aquesta pàgina.
- Activitats no permanents de recorregut
Les activitats no permanents de recorregut que autoritza el Consell de Mallorca són, normalment, les proves esportives (atletisme, ciclisme, triatló, automobilisme, etc.) que transcorren per més d’un municipi.
Aquests tipus d’activitats s'han de sol·licitar amb una antelació mínima de 30 dies hàbils (aprox. 45 dies naturals) abans de la data de realització prevista i, donada la seva casuística i caràcter específic i singular, és recomanable posar-se en contacte amb el Servei d'Activitats amb prou antelació per consensuar el contingut i la tramitació de l'expedient.
Les autoritzacions per a activitats no permanents de recorregut es tramiten a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. Podeu accedir-hi des de l’apartat Tràmits relacionats d’aquesta pàgina.
El Servei d'Activitats del Consell de Mallorca és l'encarregat del desenvolupament i aplicació a Mallorca de tot allò relacionat amb les acreditacions del personal d’admissió i control d’ambient intern. Estableix el programa, els continguts i les condicions del curs bàsic que han d'impartir els centres de formació i que ha de versar sobre matèries tècniques, jurídiques, de psicologia i sanitàries, com també sobre aspectes pràctics.
A més, supervisa i valida els cursos dels centres de formació que hagin comunicat l'inici dels mateixos amb una antelació mínima de deu dies.
També garanteix la convocatòria de les proves avaluadores, amb una periodicitat mínima anual, mitjançant Resolució del conseller executiu competent en matèria d'activitats al Consell de Mallorca, convocatòria que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb una antelació mínima de dos mesos abans de les dates de les proves avaluadores. Finalment, s'encarrega d’expedir la targeta d'identificació a les persones aspirants que superin les proves.
Els procediments i tràmits relacionats amb les acreditacions del personal d’admissió (renovació o duplicat de la targeta d'identificació, tramitació del curs bàsic per part dels centres de formació, convocatòria anual d’exàmens...) es realitzen a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. Podeu accedir-hi des de l’apartat Tràmits relacionats d’aquesta pàgina.
La Comissió de Cooperació d’Activitats no Permanents ha aprovat el calendari de proves esportives a Mallorca pel 2020
La Comissió de Cooperació d’Activitats no Permanents ha aprovat el calendari de proves esportives a Mallorca pel 2020
(04/10/2019)
- Departament de Mobilitat i Infraestructures / Comunicació i premsa
El calendari d'activitats preveu els dies disponibles per fer proves esportives i s’elabora a partir dels criteris d’autorització o de l’ordre de prioritat d’activitats aprovats, així com els criteris de la DGT.
La Comissió de Cooperació en Matèria d’Activitats no Permanents de Recorregut, presidida pel conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha aprovat el calendari de proves a Mallorca per l’any 2020.
Representants de la Prefectura Provincial de Trànsit de les Illes Balears així com de la majoria dels ajuntaments de l’illa, de federacions esportives i altres entitats que promouen la realització d’activitats no permanents menors de recorregut també hi ha participat a la Comissió, que té com a objectiu millorar la comunicació interadministrativa i aconseguir la màxima coordinació.
El conseller insular Iván Sevillano ha afirmat que “la constitució d’una Comissió era molt necessària per la perfecta i correcta coordinació entre tots els municipis de l’illa, el Consell, la Direcció General de Trànsit i la Guàrdia Civil, a efectes de construcció d’un calendari de proves per a que tant la ciutadania com les administracions implicades en tinguin coneixement i puguin pal·liar i proposar solucions en els punts a on no hi hagi consens en una determinada qüestió”.
Per primera vegada, i en aplicació del Reglament de Desenvolupament en Matèria d’Activitats no Permanents de Recorregut en l’àmbit de Mallorca, s’ha celebrat a la seu del Consell i no a la Direcció General de Trànsit com es venia fent fins ara.
El calendari d’activitats, que preveu els dies disponibles cada any per fer proves esportives, s’elabora a partir dels criteris d’autorització o de l’ordre de prioritat d’activitats aprovats, així com els criteris de la Direcció General de Trànsit. Aquests contemplen la no coincidència de dos proves competitives el mateix dia i la no celebració de proves els diumenges dels mesos de juliol i agost ni durant la Setmana Santa.
Així mateix, s’ha convidat als membres de la Comissió que si consideren que s’han d’incorporar altres criteris econòmics i socials podran proposar-los de cara a l’elaboració del calendari corresponent a l’anualitat del 2021.
Tant els ajuntaments com el Consell de Mallorca tenen ara l’obligació d’aprovar, mitjançant acord de ple, dins el darrer trimestre de l’any el calendari i publicar-lo a les respectives webs institucionals.