Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Carreteres

NOTA INFORMATIVA

Els apartats d'obres en execució i obres finalitzades estan en procés de completar-se.   

El Consell de Mallorca s’encarrega de planificar i d’executar obres de construcció, d’ampliació i de manteniment de carreteres i camins públics, i també d’administrar i de gestionar els que són de titularitat de la institució insular. 

L’objectiu és que la ciutadania pugui disposar d’unes infraestructures adequades a la normativa vigent. El Consell treballa per crear una xarxa viària de qualitat, fent esment a la conservació i a la millora de la seguretat

Mallorca està formada per 205 carreteres,que sumen un total de 1.578,28 km. La majoria d’aquestes carreteres són convencionals, 201, i sumen un total de 1.484 km. A més, disposam de 4 vies d’alta capacitat,amb 94,6 km que reforcen la comunicació de l’illa.

Una de les funcions de la institució és la de conservació i manteniment de carreteres. Per aconseguir uns resultats més òptims i eficients, les àrees d’actuació a l’illa es divideixen en sis àrees temàtiques: la xarxa de carreteres secundàries; la conservació i el manteniment de la xarxa d’alta capacitat; la senyalització horitzontal;  l’enllumenat públic; el manteniment del túnel de Sóller i de sa Mola i el manteniment i la conservació del túnel de Son Vic i els centres de control, els panells informatius, les càmeres de seguretat i els semàfors. 

Obres en execució

Obres finalitzades

El Consell de Mallorca elimina un dels punts negres més perillosos de la xarxa de carreteres situat vora els dipòsits de CLH

El Consell de Mallorca elimina un dels punts negres més perillosos de la xarxa de carreteres situat vora els dipòsits de CLH

(13/10/2023)

  • Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures

Es modificarà el canvi de rasant tan pronunciat que feia que alguns vehicles perdessin el control i que ha provocat alguns accidents greus amb víctimes mortals

El Consell de Mallorca va iniciar fa uns dies les obres per eliminar un dels punts negres més perillosos que tenien les carreteres mallorquines. Es tracta de la transició entre el segon cinturó, a l’altura de Son Ferriol i vora els dipòsits de CLH, amb la carretera que condueix al Coll d’en Rabassa, Mercapalma i Fan Mallorca. Hi havia una rasant molt pronunciada que podia fer que els conductors perdessin el control del vehicle quan hi entraven. De fet, en els darrers anys s’hi han produït accidents amb víctimes mortals. 

Les obres consisteixen en suavitzar el pronunciat canvi de rasant, que feia un efecte tobogan, mitjançant capes asfàltiques per millorar la seguretat en la conducció. També es redistribuiran els carrils mitjançant marques de pintura per incrementar la senyalització i aconseguir que els vehicles redueixin la velocitat. 

Les obres es fan els vespres per no interferir en el trànsit durant el dia i tenen un pressupost de prop de 300.000 euros. S’espera que es puguin acabar les propers setmanes i així s’haurà millorat de forma considerable la seguretat del trànsit en aquest indret. 

Fa uns mesos ja es retiraren las barreres “New Jersey” de formigó i es varen substituir per un llit de frenada per obligar a reduir la velocitat en aquest indret que discorre per davall la carretera Palma-Manacor. Ara es durà a terme l’obra més important que és suavitzar el canvi de rasant.  

El gener de 2023, la Fiscalia va enviar un escrit al Consell de Mallorca instant la institució insular a fer obres per eliminar aquest punt negre, arran dels greus accidents ocorreguts el 8 de maig de 2021 i el 17 de setembre de 2022, amb dues i tres víctimes mortals respectivament.  

Tràmits i procediments relacionats

Consulta domini públic viari

Notes de servei - actuacions ubicades en sòl rústic, urbà i urbanitzable