Jornades: Gestió pressupostària i regles fiscals a les entitats locals (col·labora INAP)

Duración

30 hores

Modalidad

Presencial

Acreditación

Assistència. Certificació expedida per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP)

Objetivos

Analitzar els aspectes rellevants de la gestió pressupostària i l'impacte de les regles fiscals a les entitats lo-cals, atenent les previsions normatives pressupostàries per al 2026

Bloque de contenidos

29/09/25  1. Gestió del pressupost de despeses. La funció interventora. control financer permanent i planificable en subvencions i beneficiaris i entitats col·laboradores. 

30/09/25  2. Gestió del pressupost d’ingressos. Comptabilitat del pressupost d’ingressos. Operacions especials: pa-gaments a justificar. 

03/10/25 3. Gestió pressupostària: despeses plurianuals i utilització del RTGFA en les previsions inicials. Gestió i con-trol de les subvencions a les entitats locals. 

08/10/25 4.1. Gestió de pagaments i ciberseguretat. 4.2. Prelacions al pagament. Pla de disposició de fons. Pressupost de tresoreria. Compte general: conciliació comptable. 

09/10/25 5.1. Gestió de la liquiditat. Mitjans de cobrament.  5.2. Gestió del pressupost tancat: depuració de saldos. Quantificació i anàlisi del romanent de tresoreria. 

10/10/25 6.1. Regles fiscals. Sostenibilitat financera. Límit de dèficit. Límit de deute públic (PDE). Límit de deute comercial (PMP).  6.2. Estabilitat pressupostària i regla de despesa. La reactivació de les regles fiscals. Destinació del superàvit. Últimes novetats pressupost 2026. 

Equipo docente

José Manuel Farfán Pérez, tresorer general de la Diputació de Sevilla; Mónica Garcia Sáenz, directora general d´Estabilitat Pressupostària i Gestió Financera Territorial al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública; Gabriel Hurtado López, subdirector general d’Estudis i Finança d’Entitats Locals al Ministeri d'Hisenda i Funció Públic; Vicente José Calvo del Castillo, interventor general de l’ajuntament d’Oleiros (La Corunya); Eva Maria Mota San-chez, vice-interventora de l’ajuntament de Chiclana de la Frontera (Cadis); Maria del Mar Mota Sanchez, tresorera ajuntament Conil (Cadis) i Luis Miguel Palacios Albarsanz, tresorer de l'ajuntament d'Àvila.

Destinatarios y requisitos

Preferentment personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional i personal al servei de les àrees econòmiques i financeres.

Criterios de evaluación

Compleix amb els requisits establerts: 

En la part presencial: 
- Assistència com a mínim al 90% de les hores presencials.
- Documentar l’assistència mitjançant la seva firma al control de presència.
- S’implica en haver de seguir i comprendre les explicacions i/o els debats plantejats per l’equip docent o els companys d’aula

Otros datos

Data i horari:  29 i 30 de setembre i 3, 8, 9 i 10 d'octubre del 2025
Totes les sessions de  9,30 a 14,30 hores
Lloc: Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma
 

Inscripción

Finalitza dia 9 de juny de 2025

 

En caso de incidencias en la realización de la solicitud electrónica, pueden ponerse en contac-to con el Centro de Atención al Usuario (CAU) del INAP:
– Correo electrónico: cau@inap.es.
– Teléfono de contacto: 91 061 68 92.
– Horario de atención de lunes a viernes de 8:00 a 20:00 horas.


Información relacionada