Darreres notícies
L’IMAS consolida el seu paper com a institució referent en la formació de futurs professionals dels serveis socials a Mallorca
L’IMAS consolida el seu paper com a institució referent en la formació de futurs professionals dels serveis socials a Mallorca
(20/08/2025)
- Departament de Benestar Social
Més de 80 estudiants han fet pràctiques a l’IMAS el curs 2024-2025 gràcies a un protocol nou que reforça la qualitat i l’impacte formatiu
L’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) reafirma la seva aposta per la formació i l’acompanyament dels futurs professionals del sector social i sociosanitari a Mallorca. Durant el curs 2024-2025, l’IMAS ha acollit 86 alumnes en pràctiques provinents de cicles formatius de grau mitjà i superior, així com de diverses universitats estatals, amb l’objectiu de fomentar l’experiència pràctica i establir vincles entre l’administració pública, el teixit empresarial i el sistema educatiu.
«El nostre compromís amb la formació és indissociable del nostre paper com a institució pública de referència en serveis socials. No només oferim recursos assistencials a la ciutadania, sinó que també contribuïm a preparar els professionals que garantiran el futur d’aquests serveis», ha destacat Guillermo Sánchez, conseller de Benestar Social i president de l’IMAS.
Gràcies a l’elaboració i la implementació d’un protocol nou de pràctiques formatives, impulsat per la Secció de Programes Transversals, l’IMAS ha aconseguit unificar criteris d’acollida, agilitzar la tramitació de sol·licituds i millorar l’avaluació de l’impacte d’aquestes estades. «Apostam per una formació de qualitat, diversa i inclusiva, que sigui capaç d’adaptar-se als reptes socials actuals i futurs», ha afegit Sánchez.
L’IMAS com a espai d’aprenentatge viu
Les pràctiques formatives han implicat una gran varietat d’àrees i serveis, des de centres residencials fins a àmbits com infància i família, promoció de l’autonomia personal o persones amb discapacitat. Aquest model formatiu reforça la funció de l’IMAS com un ecosistema d’aprenentatge i innovació social, en què la col·laboració amb estudiants i centres educatius permet detectar talent i actualitzar constantment els processos de treball.
«Volem que els estudiants visquin les pràctiques com una experiència transformadora i que trobin en l’IMAS una institució oberta, que escolta i que innova», ha conclòs Guillermo Sánchez.
Un referent formatiu i científic
La Secció de Programes Transversals del Servei de Planificació i Documentació té un paper clau en la gestió d’aquests programes i també en la promoció de la recerca i la difusió del coneixement. Entre les seves funcions destaca l’edició de la revista científica semestral Alimara, que recull estudis i experiències de l’àmbit dels serveis socials. Aquesta publicació és accessible a través del web de l’IMAS i en aquest enllaç.