El Consell de Mallorca està compromès en una gestió eficient i de qualitat, en la professionalització dels recursos humans de la institució, amb la finalitat de promoure l’optimització dels recursos disponibles, la provisió més eficient dels llocs de treball, el desenvolupament d’uns processos de gestió orientats a satisfer les necessitats i les expectatives de la ciutadania, en el marc d’una cultura d’orientació als resultats i de transparència i d’innovació, que impulsa la corresponsabilitat i la professionalitat del personal d’aquesta institució.
Com a institució que ha d'avaluar de manera contínua el grau d’eficàcia, de qualitat i d’efectivitat dels seus serveis i activitats, els processos de canvi o els projectes de modernització que s’impulsen s’han de basar en la coordinació de les actuacions a desenvolupar, en la implicació i professionalitat del personal i en la mesura de manera permanent dels objectius i dels resultats assolits.
S’ha configurat un escenari diferent per a la institució i per l’estructura del Consell de Mallorca, la qual cosa obliga a variar la definició i l’execució de les polítiques transversals, així com els instruments de gestió de recursos humans, que han de tenir com a referència els valors de professionalitat, competències, flexibilitat, racionalitat, vocació de servei públic i reconeixement de l’acompliment consagrats en el marc normatiu d’aplicació.
L’equip de selecció del Consell de Mallorca treballa acomplir aquest model de gestió dels recursos humans i impulsa processos selectius i de provisió, que respectant els principis d’igualtat, de mèrit i capacitat, permetin seleccionar les persones amb les competències i el perfil més adequats per accedir i ocupar els llocs de treball de les ofertes d’ocupació.
Els instruments i acords per a la selecció i provisió, fruit de la negociació amb els sindicats amb representativitat, aprovats a les meses de negociació amb un consens ampli, s’han adaptat als models nous de gestió dels recursos humans, que, mitjançant acords per a l’ordenació dels recursos humans, han permès disposar de sistemes de selecció i provisió orientats a la professionalització, transparència i innovació, amb vista a l’eficiència i a la qualitat de servei públic.
La formació contínua del personal al servei del Consell és un objectiu organitzacional que permet assumir més reptes professionals, augmentar la responsabilitat i assolir objectius emprant el Pla de Formació, aprovat per Consell Executiu. Aquest Pla de Formació permet potenciar la formació continua com una eina de capacitació per a un sistema de gestió per competències professionals i adaptar-se a la innovació en formes noves de treball per processos amb criteris de qualitat i a les noves tecnologies. Accions necessàries per augmentar l’acceptació i formar part activa de la gestió del canvi, que permetin una gestió eficaç i àgil, i hi facilitin l’accessibilitat a la ciutadania, eix central de l’Administració i a qui s’adrecen les seves actuacions.
Els cursos i les accions formatives incloses en el Pla de Formació s’implementen anualment i són gestionats i executats per l’equip de formació del Consell. A més, aquest equip vetla per la qualitat del personal formador i pels continguts dels cursos impartits.
En aquest apartat, podreu trobar tota la informació referent a les borses i ofertes de feines dependents del Consell de Mallorca, així com el Pla de Formació i els cursos i les accions formatives del personal del Consell de Mallorca.
El Consell de Mallorca acull una reunió entre els quatre consells insulars en matèria d’emergències
(15/05/2025)
- Departament d'Hisenda i Funció Pública
L’objectiu de la reunió és consensuar criteris comuns en la formació de bombers i el reconeixement d’homologacions de titulacions
El Consell de Mallorca ha acollit una reunió de coordinació entre els diferents responsables d’emergències dels consells insulars. La trobada ha servit per posar les bases de criteris comuns futurs en la formació dels bombers i en el reconeixement de les homologacions de titulacions per part de les administracions competents.
Un dels propòsits d’aquesta trobada és establir una col·laboració entre els consells insulars en l’àmbit de les emergències i reforçar l’intercanvi d’informació entre les quatre institucions. Es vol aconseguir que les diferents administracions ofereixin una formació continuada similar en aquesta àrea i reconeguda per cada una d’elles. A més, també s’ha proposat que els bombers puguin assistir a processos de formació a qualsevol illa, independentment de la seva procedència.
En concret, s’han abordat temes com els criteris d’accés a diferents categories dels serveis de bombers, els itineraris formatius i la promoció interna en aquests serveis o el reconeixement i l’homologació de les formacions i titulacions dels bombers per part de les administracions competents.
El conseller d’Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, Rafel Bosch, ha afirmat que «volem enfortir la col·laboració i coordinació entre els quatre consells insulars. És essencial que anem tots a l’una, en matèria d’emergències, i que les administracions ofereixin una formació continuada similar i equivalent per als bombers. A més, també hem d’aconseguir l’homologació de les titulacions i formacions d’aquest col·lectiu, amb independència de l’illa on les hagin fet».
A la reunió han assistit, a més del conseller d’Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, el conseller de Medi Ambient, Reserva de Biosfera i Cooperació del Consell Insular de Menorca, Simó Gornes; la consellera del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Local i Recursos Humans del Consell Insular d’Eivissa, Maria Fajarnés; el conseller del Departament de Gestió Ambiental, Sostenibilitat, Innovació i Transparència del Consell Insular d’Eivissa, Ignacio J. Andrés, i el conseller d’Esports i Recursos Humans del Consell Insular de Formentera, Hugo Martínez.
Una vegada es recullin totes les propostes i conclusions d’aquesta trobada, es traslladaran a la Direcció General d’Emergències del Govern de les Illes Balears i a l’àrea delegada de Seguretat Ciutadana i Civisme de l’Ajuntament de Palma, per compartir amb aquestes administracions els avenços aconseguits i procurar que també els assimilin. Els quatre consells insulars es tornaran a reunir en el futur per seguir reforçant la col·laboració en temes de l’àmbit de les emergències.
Rècord de formacions dels Bombers de Mallorca
El Servei de Bombers de Mallorca va assolir durant el 2024 el rècord absolut d’activitats formatives en un any. L’any passat el cos d’emergències del Consell va fer 213 formacions, gairebé dues cada tres dies. D’aquesta forma queda palesa l’aposta ferma dels Bombers de Mallorca per la formació i l’especialització de la seva plantilla, tot per millorar les capacitats operatives del cos i donar la millor resposta a la població de Mallorca. Al voltant de 250 membres del cos van rebre aquestes formacions, que suposen més de 915 hores.