En resposta a la crisi sanitària de la COVID-19 Europa va crear el major instrument d’estímul econòmic de la UE, el pla NEXT GENERATION (NGEU).
El Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència (MRR) és l’instrument principal del Pla Next Generation i, a través d'aquest mecanisme, Espanya està dotada amb un total de 140.000 milions d'euros entre 2021 i 2026, dels quals prop de 70.000 milions seran en forma de transferències no reemborsables.
El Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència s’estructura en 4 eixos transversals;
- Transició ecològica
- Transformació digital
- Igualtat de gènere
- Cohesió social i territorial
L’objectiu del MRR és donar suport a les reformes estructurals i les inversions que es posin en marxa per a aconseguir una recuperació sostenible i resilient, al mateix temps que promouen les prioritats ecològiques i digitals de la UE.
Els Fons Next Generation són una oportunitat per a Mallorca, perquè el seu model econòmic i social sigui més resilient, pensant en les generacions futures.
El mes de octubre del 2021 comença l’activitat de l’Oficina de Fons Europeus (OFE) per coordinar i gestionar els fons Next Generation i els fons dins del marc financer de 2021/2027 pel Consell de Mallorca i pels municipis de Mallorca de menys de 20.000 habitants més Alcúdia oferint assessorament i suport tècnic.
Els objectius de l'Oficina de Fons Europeus són:
- Identificació i estudi de convocatòries NextGenerationEU i altres fons europeus.
- Maximitzar el nombre de projectes viables finançats pel Consell de Mallorca i les entitats locals.
- Diagnosi necessitats de cada municipi
- Sistema d’alerta personalitzat per cada municipi.
- Estratègia d’inversions municipal atenent a altres fons de finançament existents. (convocatòries pròpies del Consell de Mallorca o del Govern de les Illes Balers).
- Assessorament integral en la fase de sol•licitud.
- Assessorament procedimental als municipis de més de 20.000 habitants.
- Crear sinèrgies entre municipis per llançaments de projectes conjunts
- Assessorament en la fase execució: Pla antifrau, IVA i qüestions procediment administratiu simplificat, plataforma CoFFEE, MINERVA
- Contribuir a garantir una execució eficaç dels projectes.
Pla Antifrau
CoFFEE
Manuals i guies
Normativa Local
Normativa nacional
Normativa europea
El Consell de Mallorca rep dos milions d’euros dels fons europeus Next Generation per millorar l’accés a l’administració
El Consell de Mallorca rep dos milions d’euros dels fons europeus Next Generation per millorar l’accés a l’administració
(27/11/2024)
- Departament de Presidència
La institució insular impulsa la transformació digital dels serveis públics per als ciutadans
El Consell de Mallorca ha obtingut una subvenció de 2.181.194,62 € per impulsar la seva transformació digital i modernització, gràcies al finançament dels fons europeus Next Generation dins el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Aquesta iniciativa, gestionada per la Direcció Insular de Modernització, Transparència i Innovació a través de l’Oficina de Fons Europeus del Consell, té com a objectiu millorar l’accés i la qualitat dels serveis públics digitals destinats a ciutadans.
El conseller de Presidència, Antoni Fuster, ha destacat que «aquesta subvenció ens permet avançar significativament en la modernització de la nostra administració i fer-la més accessible i eficient per a tots els ciutadans». Fuster ha afegit que «la implementació d’aquestes accions ens ajudarà a reduir la bretxa digital, augmentar l’eficàcia dels nostres empleats públics i aprofitar les tecnologies emergents per oferir nous serveis digitals adaptats a les necessitats de la societat actual».
El projecte ha fet possible la implementació d’accions de modernització i l’adquisició de l’equipament necessari per facilitar l’accessibilitat i l’ús eficient dels serveis digitals. A través d’aquestes millores, el Consell de Mallorca avança en el compliment de diversos objectius estratègics per a les administracions públiques, com la reducció de la bretxa digital, l’augment de l’eficiència i eficàcia dels empleats públics, i la reutilització de serveis i solucions digitals ja existents. Així mateix, s’han aprofitat tecnologies emergents per desenvolupar nous serveis digitals adaptats a les necessitats de la ciutadania.