Convocatòries de premsa
 
	Presentació del projecte d'escultura dedicada a Josep Maria Llompart
31-10-2025 / 12.00 h
 
	Entrega dels Premis i Reconeixements del Consell de Mallorca a l’Acció Social 2025
30-10-2025 / 18.30 h
 
	El Consell de Mallorca lliura els Premis Artesania de Mallorca 2025
29-10-2025 / 18.00 h
 
	Presentació del llibre «Prevención del edadismo en la atención residencial»
29-10-2025 / 11.45 h
 
	El Consell de Mallorca reuneix als responsables tècnics dels museus de l’illa
29-10-2025 / 11.00 h
‘Mallorca es reinventa’ en la World Travel Market de Londres
(31/10/2025)
- Departament de Turisme
El Consell de Mallorca presentarà un ecosistema digital emprant intel·ligència artificial per a ajudar el visitant a dissenyar un viatge responsable, respectuós i sostenible i farà costat a joves promeses artístiques de l'illa amb una exposició en el centre de Londres i un espectacle de dimonis
Mallorca participarà en la pròxima edició de la World Travel Market (WTM) de Londres (4-6 de novembre) una de les fires internacionals de turisme de major rellevància global, amb l'objectiu de liderar un nou model de gestió del turisme responsable basat en la convivència. 
En aquest sentit, la delegació institucional de l'illa, encapçalada pel president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, acompanyat per la vicepresidenta, Antonia Roca, i pel conseller de Turisme, José Marcial Rodríguez, acudirà a la fira britànica per a presentar una iniciativa que, sota el lema “Mallorca es reinventa”, buscarà donar a conèixer un nou ecosistema digital per a l'illa.
El dia 4 de novembre, durà a terme una presentació oficial en la qual es donarà a conèixer el nou projecte de destí intel·ligent de l'illa: la presentació de la primera plataforma que dissenya el teu viatge ideal, sostenible i personalitzat amb Intel·ligència Artificial.
“Amb Mallorca es reinventa volem posar de manifest que la nostra illa és un destí que evoluciona cap a la intel·ligència turística, la sostenibilitat i l'experiència personalitzada. El Regne Unit és un mercat estratègic per a nosaltres, i en la WTM mostrarem com estem preparats per a adaptar-nos al viatger del futur”, ha declarat el conseller de Turisme durant una roda de premsa celebrada aquest divendres a Palma per a donar a conèixer la presència de Mallorca en la fira britànica la setmana vinent.
“Posicionarem Mallorca com a pionera en el desenvolupament d'un nou ecosistema digital centralitzat en la web mallorca.es, el principal motor de la qual de personalització serà un agent d'intel·ligència artificial que ajudarà en tot moment a l'usuari a personalitzar la seva experiència”, ha afegit Rodríguez
Després de la presentació, i aquest mateix dia, en ple centre de Londres, l'illa sorprendrà amb una exposició titulada “Dins i més enllà del marc”, on joves promeses artístiques de Mallorca exhibiran les seves obres durant una setmana en el marc de la fira, i que comptarà amb una presentació oficial el dia 4 a les 18.00 h, en la qual hi haurà sorpreses per al públic assistent. 
A continuació, hi haurà un espectacle a càrrec de la Federació de Dimonis, Diables i Bèsties de foc dels Illes Balears que portarà la força i el simbolisme de la cultura popular mallorquina fins a Londres. La performance es llevarà a cap en l'exterior de OXO Gallery, concretament en els Bernie Spain Gardens. 
La demostració, programada entre les 19.00 i les 20.00 hores, oferirà una representació a petita escala d'un correfoc, en la qual participaran vuit dimonis abillats amb les seves vestimentes tradicionals i portant els seus elements característics. L'actuació, d'aproximadament trenta minuts, té com a objectiu mostrar i posar en valor l'energia, l'esperit festiu i la riquesa simbòlica d'aquesta tradició mallorquina. 
Sota la direcció de Miquel Pons, prendran part les colles Escarrufaverros dimonis (Campanet), Bocsifocs dimonis (Esporles), Dimonis de Calvià Vila i Dimonis de Sa Pedrera de Muro, representant conjuntament l'essència del foc, la música i la celebració que defineixen les festes populars mallorquines.
“L'exposició artística i la innovació tecnològica que presentem enguany són mostres clares que el turisme a Mallorca va molt més allà del tradicional, cap a un model integral que abraça cultura, talent local, tecnologia i respecte a l'entorn”, ha declarat la vicepresidenta durant la presentació als mitjans.
En aquest sentit, el Consell de Mallorca presentarà també el projecte cultural «Noves Presències», que impulsa a joves promeses artístiques de l'illa i consolida l'aposta institucional per unir cultura i turisme en la projecció internacional del territori. Després de recuperar aquesta iniciativa històrica el mes de maig passat, que feia dècades que no es duia a terme, ara es fa un pas decisiu en aquest projecte portant a Londres l'obra de set creadors emergents seleccionats per la ACCAIB, que exhibiran els seus treballs en la mostra Noves Presències. Dins i més enllà del marc, comissariada per Beatriz Escudero.
“És un orgull mostrar al món el talent que neix a Mallorca i oferir noves oportunitats als nostres artistes emergents”, ha subratllat la vicepresidenta i consellera de Cultura i Patrimoni, Antònia Roca, qui ha destacat que “la cultura és ja una eina estratègica per a la promoció turística, perquè el viatger actual busca experiències autèntiques, arrelades al territori i capaços de transformar la seva manera de viatjar”.
Paral·lelament, els membres de la comitiva mantindran aquests dies reunions amb els principals interlocutors del sector turístic, entre els quals es troben Turespaña, lastminute.com, eDreams, Voyage Vaig privar i Wanderlust, entre altres.
L'objectiu és continuar implementant l'estratègia de turisme responsable i sostenible de l'illa, el compromís de la qual, el “Pledge”, va ser precisament presentat en la WTM de 2023.
L'illa busca reforçar la seva connexió amb el mercat britànic, fidelitzando als seus viatgers i atraient noves motivacions de visita, al mateix temps que es posiciona com un destí d'experiències personalitzades que combinen platja, cultura, naturalesa, tecnologia i innovació. A més, la delegació impulsarà aliances estratègiques amb els principals operadors i plataformes del sector per a adaptar-se a les noves tendències del viatger actual i, a través de l'exposició artística “Dins i més enllà del marc”, posarà en valor el talent creatiu local, unint turisme i cultura en un mateix relat d'identitat i renovació.
 
 
         
      
