Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Serveis als ajuntaments

El Consell de Mallorca col·labora amb els ajuntaments de l’illa donant-los suport , assistència i assessorament en nombroses matèries relacionades amb la gestió municipal, la redacció de plans i projectes d’obres i la tramitació de diferents tipus d’expedients. També dona suport econòmic a les corporacions locals per tal que puguin dur endavant projectes de millora en els seus municipis, a través de les convocatòries de subvencions i els plans especials d’ajudes.

Assessorament als municipis que ho necessiten en les següents matèries:

  • Redacció de projectes i direcció d’obres per a ajuntaments de menys de 10.000 habitants prèvia sol·licitud per part de l’ajuntament interessat.
  • Assessorament tècnic en projectes municipals.
  • Suport tècnic a les convocatòries d'ajuts relatives a obres i altres convocatòries de caràcter tècnic (Pacte de batles i batlesses, vehicles elèctrics, prevenció  de la contaminació, etc).
  • Redacció d’informes sobre permisos d’instal·lació d’activitats i redacció dels plans d’inspecció anuals per a ajuntaments de menys de 20.000 habitants.
  • Redacció, revisió, adaptació i/o modificació dels instruments de planejament urbanístic dels municipis de menys de 5.000 habitants.
  • Assessorament tècnic sobre la gestió de residus que principalment, ajudarà les entitats locals que ho sol·licitin en la transició cap a l'autogestió del servei de recollida selectiva de paper, cartró, vidre i envasos lleugers. 
  • Suport tècnic en el desplegament normatiu que es preveu en el Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus urbans.            

El servei jurídic del Consell de Mallorca realitza les següents tasques:

  • Presta assessorament jurídic puntual respecte a temàtiques diverses i a l’elaboració d’informes.
  • Garanteix la prestació de les funcions de Secretaria i Intervenció a les corporacions municipals que ho necessitin.
  • Proporciona defensa judicial per a entitats locals en procediments contenciosos administratius per a municipis de fins a 6.000 habitants.
  • Assessora sobre el control de l’adequació a l’ordenament jurídic d’actes i acords tramesos al Consell de Mallorca.
  • Assessora en la tramitació de procediments atribuïts al Consell en matèria de règim local.
  • Col·labora en la recerca de personal funcionari per tribunals d’oposicions.
  • Elabora models de documents que es posen a disposició de les entitats locals per a què els facin servir com a referència en l’elaboració dels seus propis documents.

El servei econòmic presta assessorament en les matèries regulades per la normativa sobre hisendes locals:

  • Aplicació de la normativa pressupostària i comptable.
  • Assistència continuada a l’actualització de la comptabilitat.
  • Supervisió d’operacions comptables d’inici i fi de l’exercici.
  • Assistència per calcular el resultat pressupostari i romanents de tresoreria.
  • Assessorament en rendició de comptes.
  • Assistència, implantació i utilització d’aplicacions informàtiques de comptabilitat.
  • Assistència, supervisió i orientació en el manteniment de l’inventari municipal.
  • Assessorament en l’aplicació de normativa reguladora de les operacions de crèdit.

El servei d'informàtica municipal ofereix els següents serveis:

  • Cartografia: Entre les atribucions del Consell de Mallorca es troben donar suport i formació als ajuntaments sobre aplicacions i conceptes relacionats amb el maneig de dades geogràfiques i oferir aplicacions que millorin la gestió municipal i redueixin costos. Qualsevol objecte de la gestió municipal que es pot representar sobre el territori pot formar part d’un sistema d’informació geogràfica, per tant, s’estén a totes les àrees de l’Ajuntament.
  • Gestió municipal: suport als ajuntaments en matèria de gestió interna i d’administració electrònica.
  • Sistemes, Comunicacions i Manteniment: ofereix nombrosos serveis TIC als ajuntaments de Mallorca i, molt especialment, als ajuntaments petits i mitjans que no poden tenir un informàtic en plantilla.
  • Web municipal: dissenyar, mantenir i actualitzar els portals web dels ajuntaments i entitats locals, ajudar el personal a publicar la informació i solucionar qualsevol incidència relacionada.
  • Formació: oferim accions formatives de diferents matèries per facilitar el reciclatge continu al personal dels ajuntaments i de les mancomunitats de Mallorca.

Accions formatives de diferents àrees o temàtiques per facilitar l'actualització i el perfeccionament continu del personal al servei dels ajuntaments i de les mancomunitats de Mallorca.

Les temàtiques de les accions formatives es divideixen en dues branques:

  • Funcionament i la gestió d'una entitat local, preferentment des de l'àrea jurídica, econòmica i financera i de gestió energètica i, obres i serveis.
  • Ús de les eines i les aplicacions informàtiques necessàries per gestionar els serveis dels ajuntaments i les mancomunitats.

El Consell de Mallorca celebra la primera reunió de la Comissió Sectorial d'Assistència Municipal

El Consell de Mallorca celebra la primera reunió de la Comissió Sectorial d'Assistència Municipal

(13/05/2025)

  • Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

La consellera Amate ha presidit la constitució d'aquest òrgan d'assessorament i suport als ajuntaments

El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca ha constituït aquest dimarts la Comissió Sectorial d'Assistència Municipal per recollir les propostes i suggeriments plantejats pels ajuntaments amb l'objectiu d'optimitzar i agilitar els serveis de suport que es presten en totes les matèries relacionades.

La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate, és la presidenta d'aquest nou òrgan tècnic d'assessorament i treball multilateral i que, tal com ha explicat, «servirà per debatre i proposar línies d'acció a fi d'oferir als municipis, en la mesura que sigui possible, un servei ajustat realment a les seves necessitats».

Es tracta, ha assenyalat Amate, de «fer efectiva la coordinació entre el Departament i els municipis, a través d'una cooperació i col·laboració, complint així amb el nostre compromís de legislatura d'avançar en el municipalisme i estar al costat dels ajuntaments, prestant-los una cobertura municipal adequada».

En la la Comissió Sectorial d'Assistència Municipal participen els batles d'Algaida, Campanet, Escorca, Marratxí, Santa Eugenia, Selva i Sencelles, que representen la resta d'entitats locals de l'illa, i s'ha nomenat com a secretària de la Comissió Sectorial la directora insular d'Assistència Municipal, Beatriz Camiña.

Cal assenyalar que aquesta iniciativa sorgeix de la darrera Assemblea de Batles i Batlesses, que va tenir lloc el passat 29 d'abril, en la qual es va acordar crear una Comissió Sectorial perquè els municipis poguessin plantejar propostes concretes relatives a la gestió del Servei d'Assistència Municipal (SAT) que facilita suport jurídic, tècnic, administratiu, econòmic i de formació als consistoris, per complementar la reestructuració del Departament.
 

Tràmits i procediments relacionats