La Fundació Mallorca Turisme aprova el seu pla d'acció de 2025 amb l'objectiu de consolidar Mallorca com a destí de turisme responsable
La Fundació Mallorca Turisme aprova el seu pla d'acció de 2025 amb l'objectiu de consolidar Mallorca com a destí de turisme responsable
(03/10/2024)
- Departament de Turisme
Entre les prioritats de la FMT estaran impulsar el potencial tecnològic de l'illa, diversificar mercats i promoure productes que generen un alt valor afegit, com el gastronòmic
El Patronat de la FMT ha aprovat el Pla d’Actuació 2025. Amb aquest Pla, la FMT avança en la redefinició de l’estratègia turística, basada en l’aplicació d’accions quirúrgiques en pro de la màxima eficiència i d’un avanç sostenible.
Els objectius per al 2025 es centren en posicionar Mallorca com a destinació turística responsable, exemple de convivència entre la qualitat de vida dels residents i una indústria turística pròspera. Així mateix, es vol trencar l'estacionalitat, promovent activitats durant tot l'any per desplaçar els fluxos de turistes estivals a altres èpoques de l’any.
Mesures
Entre les mesures preses destaca una disminució de la presència en fires: el 2025 s’assistirà a 11 fires i l’estalvi econòmic suposarà 750.000 euros respecte de 2024. Cal destacar que es participarà, per primera vegada, en el Mobile World Congress de Barcelona per tal d’impulsar el producte tecnològic que ofereix l’illa. L’equip de la FMT ja està en contacte amb les empreses interessades en participar-hi a l’estand de Mallorca. A més, aquesta nova línia de promoció de producte també tindrà presència a les accions que es duran a terme a altres mercats, com els Estats Units i Dubai.
Amb aquest tipus d’accions es pretén reforçar el fort potencial tecnològic que té Mallorca, un territori que, malgrat les seves petites dimensions, concentra el seu particular Silicon Valley i una important presència d’empreses d’aquest perfil. La promoció del sector digital pren protagonisme a l’estratègia de la FMT com a element clau per diversificar l'oferta turística i atraure professionals, per tal de convertir l'illa en un referent d'innovació.
Un altre dels productes prioritaris per a la FMT és el gastronòmic. Entre d’altres mesures, cal destacar que al 2025 la presència a Madrid Fusión serà molt més destacada. L’ampliació de l'estand propi amb més superfície expositiva permetrà la promoció del producte autòcton, d’un turisme responsable, i del consum de productes sostenibles. Amb aquesta promoció gastronòmica, es recolza el territori, es promou el talent local i es contribueix a la transformació cap a un model turístic més sostenible i conscient amb l'entorn.
La diversificació de mercats és també clau en l’estratègia de la FMT. A diferència d'anys anteriors, es farà un especial reforç en l'estratègia per millorar el posicionament de Mallorca en mercats claus com el nord-americà i el del Middle East. El mercat nord-americà s'ha convertit en un referent amb un increment notable en les arribades. Així mateix, l’augment de la connectivitat aèria i les accions promocionals enfocades en públics concrets contribuiran a captar un turisme amb motivacions diverses, com el digital, el cultural o gastronòmic.
D'altra banda, la presència de Mallorca en esdeveniments com l'Arabian Travel Market és essencial per accedir al mercat emergent del Middle East, que busca experiències de luxe i potencia la diversificació del turisme a l'illa, ajudant a desestacionalitzar les visites i mantenir un flux constant de turistes durant tot l'any.
La transició de Mallorca cap a una destinació responsable també es reflecteix en campanyes de cobranding i comarketing. Es tracta de col·laboracions amb operadors turístics, clau per comunicar el model de responsabilitat. L’any 2025 es continuarà amb la mateixa línia de 2024, amb campanyes que posicionen l’illa com a referent en la protecció ambiental, creant una imatge de destinació responsable que atrau turistes conscients. Es continuarà treballant aquesta estratègia en els nostres principals mercats tradicionals, l’alemany i britànic, a més de l’emergent americà, mitjançant tècniques directes com ara l’enviament de missatges de sostenibilitat durant la reserva de viatges per informar els turistes sobre com poden contribuir a la conservació de l'illa abans de la seva arribada.
Per altra banda, es mantindrà també al 2025 les campanyes de convivència. Sota el lema "Diverteix-te amb respecte", es duran a terme a les zones de Platja de Palma, Arenal de Llucmajor i Magaluf.
Altres mesures incloses al nou Pla és en relació a la tramitació dels patrocinis de grans esdeveniments: per primera vegada s'ha anunciat, un any abans, la línia de patrocinis per a esdeveniments organitzats el 2025. L'objectiu és agilitzar els processos de tramitació dels contractes de patrocini, amb una quantia màxima prevista de 200.000 € per esdeveniment.
Pressupost
El pressupost per a 2025 és de 5,8 milions d'euros, però cal destacar que gràcies a la reconversió dels objectius de la FMT cap a un turisme accessible, sostenible i responsable, per primera vegada s’han presentat iniciatives per ser finançades amb la convocatòria ordinària del Pla Anual d’Impuls del Turisme Sostenible (ITS). Entre les actuacions presentades, s'inclouen campanyes de divulgació del turisme sostenible i accessible per una despesa total de 7.850.000 € el 2025, 7.700.000 € el 2026 i 7.450.000 € el 2027.