IV cicle formatiu per al personal municipal
Durada:
20 hores en el total del cicle de conferències
Modalitat:
Presencial
Acreditació:
D’assistència. El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessitats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi participat.
Objectius, continguts i equip docent:
11/11/2025 de 9,30 a 14,30 h
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111 Palma
Com afrontar el relleu generacional als ens locals: Com a partir de les dades i del seu anàlisi podem abordar en les organitzacions el relleu generacional i la gestió intel·ligent i planificada de les vacants i identificant també el potencial intern de l’organització.
Equip docent: Silvia Busquets Montes (cap del Servei d’Assistència a la Direcció i Planificació de Recursos Humans Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local Diputació de Barcelona) i Míriam Macià Losada (tècnica assessora en projectes de recursos humans. Servei d’Assistència a la Direcció i Planificació de Recursos Humans Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local Diputació de Barcelona)
14/11/2025 de 9,30 a 14,30 h
Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma
El nou marc urbanístic: Llei 7/2024 i Llei 4/2025, claus per a l’acció municipal: 1. Emergència residencial: Mesures urgents en matèria d'habitatge i obtenció de sòl mitjançant els projectes residencials estratègics. 2. Línies generals i mesures més rellevants de la Llei 7/2024 de simplificació i racionalització administratives de les AAPP de les Illes Balears. 3. Llei 4/2025, de 18 de juliol, d'actuacions urgents destinades a l'obtenció de sòl mitjançant projectes residencials estratègics. Una aproximació a les afectacions en sòl rústic i àrees de transició. 4. Procediment de legalització extraordinària d’edificacions, construccions, instal·lacions i usos existents en sol rústic. 5. Evolució i repercussió de les sentències dictades en referència al procediment de legalització extraordinària d’edificacions, construccions, instal·lacions i usos existents en sol rústic.
Equip docent: Sra. Paz Andrade Barberá, Directora general d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental. Conselleria d’Habitatge, Territori i Mobilitat del Govern de les Illes Balears; Sr. Miquel Àngel Busquets López. Cap de departament Jurídic i Administratiu. Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears; Dr. Josep Manuel Gómez González, doctor en dret per la Universitat de Barcelona i cap de servei jurídic d'Ordenació del Territori del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca; Sr. Javier Montejo Fuentes, Cap de secció de disciplina urbanística a l'Ajuntament de Calvià; Sra. Sonia Martín Pastor, Jutgessa del Jutjat Contenció-Administratiu núm. 3 de Palma. Consell General del Poder Judicial i Sra. Eva Velasco Rico (jurídica especialista en Dret Administratiu i col·laboradora en la Universitat Oberta de Catalunya)
20/11/2025 de 9,30 a 14,30 h
Saló d'actes de la Gerència Regional del cadastre de les Illes Balears. C/ Gaspar Sabater, 3. Palma. (accés per l'entrada del Parc de Ses Fonts)
Actualització padronal: procediments, normativa i casos pràctics: Normativa. Errors padronals. Expedients de baixa d'ofici i baixes per caducitat. Problemes amb l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). Casos especials d'empadronament. Xifres.
Equip docent: personal al servei de l’Oficina del Cens Electoral a les Illes Balears. Institut Nacional d’Estadística
25/11/2025 de 9,30 a 14,30 h
Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma
Transformant el territori: noves perspectives legislatives i jurisprudencials. En matèria de fora d'ordenació i d'inadequació i de llicències urbanístiques i comunicacions prèvies
Equip docent: Bartomeu Tugores Truyol (director gerent de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca (Consell de Mallorca)) i Pedro Fullana Barceló (advocat de la CAIB i actualment ocupant lloc de feina a la advocacia del Consell de Mallorca)
Destinataris / requisits:
Personal adscrit a àrees o departaments amb funcions o tasques relacionades amb els continguts a impartir en cada sessió formativa.
Criteris d'avaluació:
El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessi-tats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi superat els següents criteris:
- Cada sessió formativa es supera assistint al 100% de les hores establertes en la sessió determinada.
- Cal documentar l’assistència mitjançant la firma al control de presència.
- Implicació en haver de seguir i comprendre les explicacions i/o els debats plantejats per l’equip docent o els companys d’aula.
Altres dades:
Dates de les sessions
Novembre: 11, 14, 20 i 25
Data límit d'inscripció:
Obert mentre quedin places vacants en alguna sessió formativa
Informació relacionada
-
Programa didàctic
Descarrega -
Enllaç d'inscripció
Visita