Jornades: Actualització pràctica de la contractació pública a l'Administració local (INAP)

 

Durada:

30 hores

Modalitat:

Presencial 

Acreditació:

Assistència. Expedit per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP)


Continguts i equip docent:

05/06/2025
1.1. Penalitats contractuals. Criteris jurisprudencials sobre la seva naturalesa i finalitat. a) L'incompliment per part dels licitadors objecte de sanció. b) Naturalesa de les penalitats i anàlisi de les diverses posicions jurisprudencials. Sr. Fernando Socías Fuster Magistrat de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears
1.2. Problemes jurídics de la modificació dels plecs després de la publicació. Diferents possibilitats que brinda la LCSP per tal de modificar els plecs quan després de la publicació s'adverteix un error per l'òrgan de contractació o per algun licitador. a) La modificació d'errades materials, de fet o aritmètiques (article 109 LPAC). b) La modificació significativa dels plecs (article 136.2 LCSP). c) La modificació d'elements essencials no substancials (article 122 LCSP). d) Desistiment per vicis no esmenables en la preparació (article 152 LCSP). Sra. Sara Candelaria García Alarcón. Advocada de l'Estat a les Illes Balears. Advocacia General de l'Estat

13/06/2025
2. Eines per a la millora de la integritat en la contractació pública local. a) Les prohibicions per contractar. Casos pràctics de prohibicions de contractar i conflictes d’interessos. Les prohibicions per contractar derivades d'incompliments previs dels licitadors o contractistes. b) Diferències entre contracte, conveni i subvencions. Anàlisi de cada figura jurídica i casos pràctics. c) La Mesa de contractació a les entitats locals: composició, règim de funcionament i principals vicissituds que poden ocórrer en el transcurs de les mateixes. Sra. Consol Doncel Rodríguez, secretaria general a l'ajuntament de Lora Del Río (Sevilla)

16/06/2025
3. Flexibilitat i Control: La Gestió de les Modificacions Contractuals. Sr. Manuel Acedo-Rico Montiel Advocat de l'Estat a Illes Balears. Advocacia General de l'Estat

19/06/2025
4. El tractament de les ofertes amb valors anormals o desproporcionades. a) La determinació dels criteris d’adjudicació. b) La configuració de les ofertes anormals als PCAP. c) Aplicació pràctica dels criteris establerts per l’article 85 del RGLCAP. d) El procediment i les competències en cas d’ofertes desproporcionades. e) Criteris dels tribunals sobre la justificació de les ofertes anormals. Sr. Javier Tena Ruiz. Subdirector general de coordinació de la contractació. Àrea de govern d'Economia, innovació i hisenda a l'ajuntament de Madrid

20/06/2025
5. Criteris d’adjudicació objectius i subjectius. Especial referència a la qualitat als contractes públics. Referència a catàleg de criteris d’adjudicació objectius. Sr. Javier Maciá Hernández. Director de l'Assessoria Jurídica de l'ajuntament de Torrevella (Alacant)

27/06/2025
5. La contractació pública i la relació amb la prestació de serveis locals: principals problemàtiques i novetats jurisprudencials. a) La diferència entre els serveis comuns i els serveis especials (Annex IV). La diferència entre “els serveis a les persones” i “els serveis a favor de la ciutadania”. Els serveis socials no contractuals o “concerts socials”. b) Els contractes de concessió de serveis. Les concessions: de serveis públics i de serveis al públic. La confusió entre prestacions de serveis i concessions demanials. Sr. Álvaro Casas Avilés Secretari General de la Diputació de Càceres.


Destinataris / requisits:

Preferentment personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, i responsables, personal tècnic i administratiu amb funcions relacionades amb la contractació al sector públic.

Criteris d'avaluació:

En la part presencial: 
- Assistència com a mínim al 90% de les hores presencials.
- Documentar l’assistència mitjançant la seva firma al control de presència.
- S’implica en haver de seguir i comprendre les explicacions i/o els debats plantejats per l’equip docent o els companys d’aula.

Altres dades:

Data: 5, 13, 16, 19, 20 i 27 de juny de 2025
Horari: De 9,30 a 14,30 hores (totes les sessions) 
Lloc: Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma


Data límit d'inscripció:

6 de març de 2025

En caso de incidencias en la realización de la solicitud electrónica, pueden ponerse en contacto con el Centro de Atención al Usuario (CAU) del INAP:
– Correo electrónico: cau@inap.es.
– Teléfono de contacto: 91 061 68 92.
– Horario de atención de lunes a viernes de 8:00 a 20:00 horas.


Informació relacionada