IV cicle formatiu per al personal municipal

 

Durada:

20 hores en el total del cicle de conferències 

Modalitat:

Presencial

Acreditació:

D’assistència. El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessitats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi participat. 


Objectius, continguts i equip docent:

 

11/11/2025 de 9,30 a 14,30 h
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111  Palma
Com afrontar el relleu generacional als ens localsCom a partir de les dades i del seu anàlisi podem abordar en les organitzacions el relleu generacional i la gestió intel·ligent i planificada de les vacants i identificant també el potencial intern de l’organització.

Equip docent: Silvia Busquets Montes (cap del Servei d’Assistència a la Direcció i Planificació de Recursos Humans Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local Diputació de Barcelona) i Míriam Macià Losada (tècnica assessora en projectes de recursos humans. Servei d’Assistència a la Direcció i Planificació de Recursos Humans Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local Diputació de Barcelona)

 

14/11/2025 de 9,30 a 14,30 h
Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma
El nou marc urbanístic: Llei 7/2024 i Llei 4/2025, claus per a l’acció municipal1. Emergència residencial: Mesures urgents en matèria d'habitatge i obtenció de sòl mitjançant els projectes residencials estratègics. 2. Línies generals i mesures més rellevants de la Llei 7/2024 de simplificació i racionalització administratives de les AAPP de les Illes Balears. 3. Llei 4/2025, de 18 de juliol, d'actuacions urgents destinades a l'obtenció de sòl mitjançant projectes residencials estratègics. Una aproximació a les afectacions en sòl rústic i àrees de transició. 4. Procediment de legalització extraordinària d’edificacions, construccions, instal·lacions i usos existents en sol rústic. 5. Evolució i repercussió de les sentències dictades en referència al procediment de legalització extraordinària d’edificacions, construccions, instal·lacions i usos existents en sol rústic. 

Equip docent: Sra. Paz Andrade Barberá, Directora general d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental. Conselleria d’Habitatge, Territori i Mobilitat del Govern de les Illes Balears; Sr. Miquel Àngel Busquets López. Cap de departament Jurídic i Administratiu. Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears; Dr. Josep Manuel Gómez González, doctor en dret per la Universitat de Barcelona i cap de servei jurídic d'Ordenació del Territori del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca; Sr. Javier Montejo Fuentes, Cap de secció de disciplina urbanística a l'Ajuntament de Calvià; Sra. Sonia Martín Pastor, Jutgessa del Jutjat Contenció-Administratiu núm. 3 de Palma. Consell General del Poder Judicial i Sra. Eva Velasco Rico (jurídica especialista en Dret Administratiu i col·laboradora en la Universitat Oberta de Catalunya)

 

20/11/2025 de 9,30 a 14,30 h
Saló d'actes de la Gerència Regional del cadastre de les Illes Balears. C/ Gaspar Sabater, 3. Palma. (accés per l'entrada del Parc de Ses Fonts)
Actualització padronal: procediments, normativa i casos pràctics: Normativa. Errors padronals. Expedients de baixa d'ofici i baixes per caducitat. Problemes amb l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). Casos especials d'empadronament. Xifres.

Equip docent: personal al servei de l’Oficina del Cens Electoral a les Illes Balears. Institut Nacional d’Estadística

 

25/11/2025 de 9,30 a 14,30 h
Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma
Transformant el territori: noves perspectives legislatives i jurisprudencials. En matèria de fora d'ordenació i d'inadequació i de llicències urbanístiques i comunicacions prèvies

Equip docent: Bartomeu Tugores Truyol (director gerent de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca (Consell de Mallorca)) i Pedro Fullana Barceló (advocat de la CAIB i actualment ocupant lloc de feina a la advocacia del Consell de Mallorca)


Destinataris / requisits:

Personal adscrit a àrees o departaments amb funcions o tasques relacionades amb els continguts a impartir en cada sessió formativa.

Criteris d'avaluació:

El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessi-tats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi superat els següents criteris: 
- Cada sessió formativa es supera assistint al 100% de les hores establertes en la sessió determinada.
- Cal documentar l’assistència mitjançant la firma al control de presència.
- Implicació en haver de seguir i comprendre les explicacions i/o els debats plantejats per l’equip docent o els companys d’aula.

Altres dades:

Dates de les sessions     

Novembre: 11, 14, 20 i 25
 


Data límit d'inscripció:

Obert mentre quedin places vacants en alguna sessió formativa


Información relacionada