Mallorca participa en el fòrum ‘Spain Talks’ organitzat per l'oficina de Turespaña a Nova York

(27/09/2024)

  • Departament de Turisme

Un estudi encarregat per Turespaña revela que el 69% dels turistes americans disposats a viatjar a Mallorca pagaria més per un viatge sostenible

L'oficina de Turespaña a Nova York ha acollit aquesta setmana Spain Talks, una jornada de debat i presentació de les propostes més destacades en turisme sostenible, en la qual el Consell de Mallorca, a través de la Fundació Mallorca Turisme ha participat com a col·laborador. 
La directora insular de Turisme per a la Demanda i l'Hospitalitat, Susanna Sciacovelli, ha participat com a ponent continuant així amb l'estratègia d'acció que s'està desplegant en el mercat nord-americà amb la finalitat d'analitzar el mercat, tancar col·laboracions amb partners rellevants als EUA, així com donar a conèixer l'illa i el seu compromís amb el turisme responsable.
L'esdeveniment, inaugurat pel director de l'oficina de Turespaña a Nova York, Magí Castellfort, va comptar amb la presència de mitjans, agents de viatges i experts en sostenibilitat d'Europa i Amèrica del Nord, fomentant un intercanvi d'experiències i coneixements en sostenibilitat. Aquest fòrum ha comptat a més de Mallorca, amb els ens de turisme de Lanzarote, representat pel CEO del Lanzarote Tourism Board, Héctor Fernández; i de la Comunitat Valenciana, a través del director de Màrqueting de l'Agència de turisme valenciana, Juan Muñoz. S'ha comptat també amb la participació de la CEO de l'ens de turisme de Nova York, Nancy Mammana. 
Enquesta sobre Mallorca
A més, des de l'oficina de Turespaña a Nova York s'ha dut a terme una enquesta, encarregada a l'empresa MMGY, sobre la percepció del turista americà i canadenc sobre el destí Espanya. Pel que fa a Mallorca, destaca el fet que el 69% dels enquestats pagaria més per un producte sostenible en el seu viatge a Mallorca. 
Així mateix, l'enquesta revela que el 32% d'aquests viatgers americans pagaria fins a un 5% més per un viatge sostenible a Mallorca, el 25% fins a un 10% més en preu, mentre el 13% dels enquestats estaria disposat a pagar d'11%- 24% més per una experiència sostenible a l'illa.
Les practiques considerades “sostenibles” per als potencials turistes americans que volen viatjar a Mallorca són: 1) menjar en restaurants locals/comprar aliments Km0 (69%) 2) comprar productes locals (61%) 3) reservar viatge amb agències eco-friendly (57%) 4) usar menys plàstic (57%) 5) visitar el destí en temporada baixa per a reduir la massificació (51%) 6) lloguer bicis o caminar en lloc d'usar el cotxe (45%).
Segons Sciacovelli, els resultats d'aquesta enquesta i la realitzada per la FMT a la Costa Est “són molt encoratjadors. És una gran satisfacció veure com el viatger americà i canadenc consideren sostenible precisament els comportaments que promovem amb la nostra estratègia de conscienciació del turisme responsable”.
El director de Turespaña per als EUA, Magí Castelltort, a més, ha destacat que “el mercat estatunidenc és el quart en importància de despesa a Espanya i prefereix realitzar els seus viatges fora de temporada alta”.